Kalistenika - dlaczego jest najlepszym treningiem siłowym?

Cześć. Jeśli jesteś jakkolwiek związany ze sportami siłowymi, to zapewne chociaż słyszałeś coś o sporcie, który ma taką ładną nazwę: ,,kalistenika". Jeżeli nie to radzę ci zapoznać się informacjami na jej temat, które zaraz ci podam. A jeżeli już słyszałeś lub nawet uprawiasz ją to nic nie szkodzi, abys również przejrzał informacje podane przeze mnie. Zapewniam cię, że dostaniesz motywacji do dalszych ćwiczeń lub do zaczęcia uprawiania tego fajnego sportu.




W ogólnym stwierdzeniu ,,kalistenika" to ogół ćwiczeń siłowych z wykorzystaniem wagi własnego ciała, np. pompki, dipy, podciągania na drążku, itd.

Sport ten jest bardzo stary. Historycy mówią, że była on już uprawiany przez starożytnych Greków i Rzymian. Relacja greckiego historyka, Herodota  dowodzi temu, że ćwiczenia z wagą własnego ciała były stosowane przez Spartan przed nadchodzącą bitwą.

Dzisiaj sport ten jest bardziej znany z nazwy ,,street workout", czyli ,,trening uliczny". Dowodem na coraz większą popularność tego sportu jest chociażby


  • duża popularność kanałów na Youtube związanych z ta tematyką
  • organizowanie cieszących się coraz większą popularnością turniejów kalistenicznych
  • powstawanie bardzo dużej liczby miejsc do ćwiczeń typu ,,street workout" na świeżym powietrzu
Dobra, tyle na temat genezy i popularności tego sportu. Teraz przedstawię wam kilka aspektów, świadczących o tym, że jest ot najlepszy wysiłek fizyczny, jaki możesz wykonywać:


1.Jest to tani sport


Większość ludzi uprawiających ten sport nie płaci nic. Idą na specjalnie zbudowany plac do tego typu ćwiczeń, robią swoje i do domu. Nic za to nie płacą. Ja jednak preferuję ćwiczyć w rękawiczkach, żeby nie mieć żadnych odcisków i ogólnie lepsza przyczepność, w szczególności kiedy spocą się nam dłonie. Niektórzy wolą uprawiać ten sport w domu. Na sam początek robią pompki, brzuszki, itd. A potem zakupują specjalne drążki, które nie zajmują dużo miejsca i nie są zbyt drogie. Można i tak, ale ja i tak będę was przekonywał do wyjścia z domu, gdyż trening w domu to nie to samo, co trening na świeżym powietrzu, wśród zieleni (zazwyczaj :D). Zawsze można również kogoś ciekawego poznać na takim placu, kogoś kto ma te same zainteresowania co my i jeszcze może być osobnej płci ;).



2.Trenujesz całe ciało za jednym razem


Jeżeli trenujesz lub trenowałeś kalistenikę, to wiesz o czym mówią. Żaden inny trening nie da ci tylu efektów co właśnie ten. Podciągając się, robiąc dipy, czy pompki na kółkach gimnastycznych, trenujesz od razu prawie wszystkie mięśnie, które odpowiadają za stabilizację twego ciała. Chcesz poćwiczyć biceps i klatkę piersiową, a budząc się następnego dnia rano, masz zakwasy na brzuchu, plecach, tricepsach, ramionach, WSZĘDZIE. Dlatego właśnie pokochałem ten sport, gdyż nienawidziłem zawsze ćwiczyć tych mniejszych partii mięśniowych. A teraz już nie muszę, bo wszystkie one pracują w każdym ćwiczeniu.



3.Spalasz dużo więcej tluszczu


Trening kalisteniczny jest o tyle fajny, że angażuje bardzo dużo mięśni jednocześnie, co powoduje spalanie większej ilości tłuszczu. Oprócz tego, podczas treningu twoje ciało potrzebuje dużej ilości tlenu, co poprawia twój układ krwionośny.



4.Kalistenika składa się z naturalnych ruchów


Wszystkie ćwiczenia jakie wykonujesz, uprawiając ten rodzaj sportu są naturalne. Jest małe prawdopodobieństwo abyś uszkodził sobie stawy, na które często narzekają ludzie ćwiczący na siłowni, za pomocą dużych ciężarów. 

Oprócz tego, dzięki temu, że podczas ćwiczeń pracuje tak duża ilość mięśni, jest niemożliwe aby uszkodzić jeden z nich, gdyż siła rozkłada się na nie wszystkie. Są to dwa główne powody, które przekonały mnie na przejście z typowego treningu na siłowni na kalistenikę.

5.Koniec z wymówkami




Trenując na siłowni masz bardzo szeroką paletę wymówek, aby nie iść na trening:
  • skończył mi się karnet
  • przecież nie będę jechał na siłownie w deszczu
  • skończyła mi się sieciówka
  • o tej godzinie to na pewno dużo ludzi, więc nie opłaca się jechać
Ćwicząc kalistenikę nie masz opcji na żadne wymówki. Możesz ćwiczyć zarówno w domu, jakk i na dworze, wiec żadne anomalia pogodowe, czy brak sieciówek, czy karnetów wstępu nie zatrzyma cie. Teraz sam decydujesz co, gdzie i kiedy będziesz trenować. Super sprawa, co nie?


6.Zero nudy


To jakie ludzie wymyślają ćwiczenia w tym sporcie, jest po prostu niesamowite. Już nigdy nie będziesz musiał narzekać, że nudzi cię trening siłowy. Spójrz tylko na te różne kombinacje. A jest tego o wiele więcej i zapewne jeszcze dużo zostanie wymyślonych.



A więc ruszaj dupę i dawaj  siebie maksa na treningach. Zapewniam cię, że efekty przyjdą szybciej niż mógłbyś się spodziewać. ;)
Kalistenika - dlaczego jest najlepszym treningiem siłowym? Kalistenika - dlaczego jest najlepszym treningiem siłowym? Reviewed by Deniss on marca 29, 2018 Rating: 5

2 komentarze

Masterchef

About Me
Munere veritus fierent cu sed, congue altera mea te, ex clita eripuit evertitur duo. Legendos tractatos honestatis ad mel. Legendos tractatos honestatis ad mel. , click here →