Core stability - bardzo ważny trening

,,Core stability", czyli mięśnie stabilizujące całe nasze ciało. Odgrywają one chyba najważniejsze role, ze wszystkich mięśni naszego ciała. Dzięki nim wstajemy, pochylamy się, prostujemy, utrzymujemy równowagę ciała. Co ciekawe siła uderzenia, kopnięcia, wyskoku, czy biegu zależy w głównej mierze od tych właśnie mięśni stabilizujących. To tam wszystko się zaczyna. Jest to tzw. podstawa naszego ciała. Dlatego warto byłoby zadbać o nią i wprowadzić kilka ciekawych ćwiczeń usprawniających nasze core stability.




Zastanawiając się nad ważnością mięśni core stability, można dojść do wniosku, że odgrywa ona kluczową rolę we wszystkich sportach:

  • sporty walki - ciosy, blokady, kopnięcia
  • piłka nożna - kopnięcia, przyspieszenie w biegu
  • koszykówka - rzuty, przyspieszenie w biegu, wyskok

I mógłbym tak wymieniać jeszcze w nieskończoność.

A co w ogóle oznacza słowo ,,stabilność". Jest to zachowanie stałej pozycji mimo napierających sił zewnętrznych. W rozumieniu fizyczności naszego ciała, chodzi tu o to, że mięśnie stabilizujące utrzymują nasze całe ciało w równowadze mimo sił zewnętrznych, lub ruchów naszego ciała.


Core stability w sporcie

1) Sporty siłowe

Im silniejsze są twoje mięśnie stabilizujące, tym mniejsze jest ryzyko obrażeń, gdyż ciało może wytrzymać większy nacisk. 
Poza tym silne mięśnie core stability pozwalają utrzymać równowagę ciała przy takich ćwiczeniach jak: przysiady, czy martwy ciąg.





2) Sporty zespołowe(piłka nożna, koszykówka, itd), sporty indywidualne(tenis, lekkoatletyka, itd)


Tak jak już wcześniej wspomniałem, core stability zapewnia ci lepszy wyskok, przyspieszenie w biegu, itd. Dzięki czemu możesz poprawić swe ruchy w sporcie, który uprawiasz.





2) Treningi pozasportowe

Co tu mam na myśli? Chodzi mi o treningi, które wykonujecie poza swoim sportem, aby polepszyć dane aspekty, np.szybkość, zwinność, gibkość. Są to ćwiczenia typu: cardio, interwały, plyometria, itd. Tego typu ćwiczenia, gdzie następuje zmiana prędkości, zmiana kierunku, gwałtowne rozciągnięcia i skurcze mięśni (plyometria), wymagają silnej podstawy, czyli dobrze rozwiniętych mięśni core stability. 

Mam nadzieję, że już rozumiecie jak ważny jest trening mięśni stabilizujących ciało. Na dole macie filmik z przykładowymi ćwiczeniami core stability:




Core stability - bardzo ważny trening Core stability - bardzo ważny trening Reviewed by Deniss on kwietnia 04, 2018 Rating: 5

2 komentarze

Masterchef

About Me
Munere veritus fierent cu sed, congue altera mea te, ex clita eripuit evertitur duo. Legendos tractatos honestatis ad mel. Legendos tractatos honestatis ad mel. , click here →